woensdag 18 april 2018

Travel: One night in Ypres.

Last weekend I went to the historic city Ypres, at the other side of the country. It was my first time there, so I was very curious. On a “regular” citytrip my boyfriend and myself always end up shopping in the city, but this time it was a little bit different. Our weekend kicked off in the Ariane hotel, where we received a very nice reception, the weekend couldn’t have started better!
In the evening we were invited to try “The Table”, a brand new concept in the hotel. Trust me, it’s really worth a try! “The Table” is a big table with seats for 20 people, the top of the table slides between the restaurant and the kitchen. We went for the “complete experience”, which means a 6 course menu with the table looking different with each course. Each course has a different presentation and gives you that “wow” effect. Truly a unique happening. The meals were stunning and tasty from the first course to the last.

Which is also nice about this concept: you are able to meet and conversate with many people you have never met before. It’s remarkable that all those people praised the hotel. Most of them were people from close to Ypres, who frequently visit the hotel and stay there for the night, which says a lot about the hotel. We learned that the kitchen works with local products. For example all the bread is delivered by the local baker. We also learned that the hotel won the price of best “four stars” hotel in Belgium , according to “Trip Advisor” and this for the fifth time in a row. We weren’t surprised at all.

In the morning a delicious breakfast was waiting. Tasty fresh bread, coffee cakes, fresh fruit, cornflakes, muesli and bacon and eggs. You won’t leave the hotel hungry! We regret we couldn’t stay an extra day, but unfortunately we also have a job.
The rest of the day we spent sightseeing. All historic places, like “the Big Market” and the “Meensepoort” are at walking distance from the hotel. We can truly recommend a city trip to Ypres, including a dinner at “The Table” in the Ariane Hotel.

Vorig weekend ben ik een weekendje naar het 'verre' Ieper geweest. Ik was er nog nooit geweest, dus ik was wel benieuwd. Normaal als mijn vriend en ik op citytrip gaan, gaan we standaard altijd winkelen, deze keer was het wat anders! Ons weekend begon in het Ariane hotel. We werden er super vriendelijk ontvangen, wat al meteen een fijn begin van het weekend was. 'S avonds werden we uitgenodigd om 'The tAble' eens te proberen. Een nieuw concept in het Ariane hotel, en geloof me het is écht de moeite om eens te gaan doen! The tAble is een grote tafel voor 20 personen, waarvan het bovenblad kan 'glijden' tussen het restaurant en de keuken. Wij gingen voor de The Complete Experience, een 6 gangen menu waarvan de tafel er bij elke gang compleet anders uitziet. Bij elke gang waren we echt onder de indruk en elke keer hadden we weer dat "wow effect". Het was echt een unieke belevenis, en het eten zelf was ook echt enorm lekker. Het was smullen van de eerste tot de laatste seconde!

Het leuke aan dit concept is ook dat je veel nieuwe mensen leert kennen aan tafel. Wat me opviel was hoe lovend iedereen over dit hotel is. De meeste mensen aan tafel waren mensen uit de buurt die regelmatig komen eten of zelfs overnachten in het hotel, dus dat wil wel zeggen dat het echt goed is. Aan tafel hoorden we ook dat alle producten uit de streek komen. Het brood komt bijvoorbeeld van de warme bakker in het dorp. We kwamen ook te weten dat dit hotel voor de vijfde keer op rij de nummer 1 is in de top 25 van viersterren hotels in België volgens de Traveler's Choice Awards van Tripadvisor en dat verbaasd ons helemaal niet!

S' morgens stond er alweer een heerlijk ontbijt voor ons klaar. Lekker vers brood en koffiekoekjes, vers fruit, cornflakes en muesli en lekkere eitjes en spek. Je gaat zeker niet met honger naar huis in het Ariane hotel. We hadden zeker nog wel een extra nachtje willen blijven daar maar helaas moet er af en toe ook nog wat gewerkt worden ;) Die dag zijn we nog wel een beetje gaan bezichtigen, zoals de Meensepoort en de grote markt. Alles ligt ook op wandelafstand van het hotel, lekker handig! Wij kunnen het iedereen aanraden om eens een bezoekje te brengen aan Ieper, vooral het lekkere eten in Ariane hotel moet je eens proberen!